Deze wagen wordt gekenmerkt door een zeer rappe 110 pk 2.2 liter HDi turbodiesel van Citroën. Als we de fabrikant mogen geloven haalt deze auto gemiddeld maar 1:13. Bij rijden op de snelweg neemt dit af tot 1 op 15. Ondanks de turbo behaalt de Jumper een ruime 1131 km zonder de tank bij te hoeven vullen. De overbrenging geschiedt middels een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen. Daarnaast is deze Franse 4-deurs bestelwagen standaard uitgerust met ABS en stuurbekrachtiging.
Algemene specificaties
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.198 cc (2.2 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
250 Nm (bij 1.750 toeren) |
Max. vermogen |
110 pk (bij 3.500 toeren) |
|
81 kW |
Prestaties en energie
Energielabel |
C
|
CO2 Emissies |
203 g/km |
Topsnelheid |
140 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
7,6 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,6 l/100 km |
Verbruik stad |
9,7 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1131 km
|
Informatie over de Citroën Jumper 33 L2H1 HDi 110 2012
Koetswerk
Stoelen |
3 |
Lengte |
5,41 m |
Breedte |
2,05 m |
Hoogte |
2,25 m |
Massa rijklaar |
1.939 kg |
Draagvermogen |
1.361 kg |
Max. toegestane massa |
3.300 kg |
Kofferbak |
10.000 liter |
Brandstoftank inhoud |
90 liter |
Onderstel en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,45 m |
Draaicirkel |
12,9 m |
Velgen |
215/70R15 |
Standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Binnenkant
Lendensteun |
standaard |
Middenarmsteun |
standaard |
Boordcomputer |
standaard |
Uiterlijk
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Knipperlicht in buitenspiegels |
standaard |
Vergelijkbare bestelwagens: