Deze wagen kenmerkt zich door de flinke 2.2 liter dieselmotor met turbo. Als men Land Rover mag geloven haalt deze auto een gemiddelde van 1 op 9,2 km/l. Bij veel starten en stoppen kan dit veranderen naar 1 op 7. Ondanks de turbo behaalt deze Defender in het gunstigste geval een kleine 654 km zonder dat diesel tanken nodig is. Men heeft bovendien de keus gemaakt voor een handbak voorzien van 6 versnellingen. Standaard is deze Defender 110 helaas redelijk basaal uitgerust, met alleen traction control en ABS.
Technische specificaties
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.198 cc (2.2 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
360 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
122 pk (bij 3.500 toeren) |
|
90 kW |
Cijfers & zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
295 g/km |
Max. snelheid |
145 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
15,8 sec. |
Gemiddeld verbruik |
10,9 l/100 km |
Verbruik snelweg |
9,7 l/100 km |
Verbruik stad |
13,6 l/100 km |
Bereik
(NEDC)
|
654 km
|
Informatie over de Land Rover Defender 110 2.2 TD Utility Wagon 2011
Body
Max. Inzittenden |
2 |
Lengte |
4,79 m |
Breedte |
1,79 m |
Hoogte |
2,18 m |
Ledig gewicht |
1.987 kg |
Draagvermogen |
1.063 kg |
Max. toegestane massa |
3.050 kg |
Brandstoftank inhoud |
75 liter |
Wegligging & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
vierwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,79 m |
Draaicirkel |
12,8 m |
Maat banden |
7.50R16 |
Standaard uitrusting en opties
Veiligheid
ABS |
standaard |
Traction control (TCS) |
standaard |
Elektronica
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Vergelijkbare bestelwagens: