Deze eigentijdse Britse auto onderscheidt zich als een heel rappe wagen met een 113 pk 2.5 liter Tdi turbodieselmotor, welke gemiddeld 1:10 behaalt. Op de snelweg verandert dit naar 1:11. Ondanks het gebruik van een turbocharger behaalt deze Defender een redelijke 773 km zonder de tank bij te moeten vullen. De overbrenging geschiedt middels een handmatige versnellingsbak voorzien van 5 versnellingen. Af fabriek was deze wagen voorzien van stuurbekrachtiging.
Technische specificaties
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.495 cc (2.5 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHV |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
265 Nm (bij 1.800 toeren) |
Max. vermogen |
113 pk (bij 4.000 toeren) |
|
83 kW |
Prestaties & efficiëntie
Topsnelheid |
137 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
18,6 sec. |
Gemiddeld verbruik |
9,8 l/100 km |
Verbruik snelweg |
8,7 l/100 km |
Verbruik stad |
12,4 l/100 km |
Bereik
(NEDC)
|
773 km
|
Gegevens over de Land Rover Defender 110 Tdi 1996
Chassis
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
4,60 m |
Breedte |
1,79 m |
Hoogte |
2,04 m |
Ledig gewicht |
1.913 kg |
Draagvermogen |
1.137 kg |
Max. toegestane massa |
3.050 kg |
Kofferbakinhoud |
1.600 liter |
Tankinhoud |
80 liter |
Onderstel en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
vierwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,79 m |
Draaicirkel |
12,8 m |
Velgmaat |
205R16 |
Standaard aanwezig
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Soortgelijke SUV's en cross-overs: