Onder de motorkap van deze oude Japanse wagen treft men een fatsoenlijke 2-liter DiTD turbodiesel van Mazda. Aldus de fabrikant behaalt deze eigentijdse hatchback gemiddeld wel 1:20. Bij rijden op de snelweg kan dit veranderen naar 1 op 22. Ondanks het gebruik van een turbocharger behaalt deze auto idealiter een kleine 1196 km zonder een bezoek aan een dieselpomp. Er is bovendien de keus gemaakt voor een handmatige versnellingsbak met 5 versnellingen. Ook beschikt deze wagen standaard over centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging en airconditioning. Optioneel was te voorzien van ABS.
Gegevens per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.998 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
220 Nm (bij 1.800 toeren) |
Max. vermogen |
100 pk (bij 4.000 toeren) |
|
74 kW |
Rijbereik en efficiëntie
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
152 g/km |
Topsnelheid |
185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
11,5 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,1 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,5 l/100 km |
Verbruik stad |
6,4 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1196 km
|
Informatie over de Mazda 626 2.0 DiTD GX 1998
Koetswerk
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
4,58 m |
Breedte |
1,71 m |
Hoogte |
1,43 m |
Massa rijklaar |
1.185 kg |
Laadvermogen |
610 kg |
Max. toegestane massa |
1.795 kg |
Kofferruimte |
502 liter |
Tankinhoud |
64 liter |
Wegligging en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,61 m |
Draaicirkel |
10,4 m |
Velgmaat |
185/65R15 |
Uitrusting en opties
Veiligheidssystemen
ABS |
optie |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Hatchbacks vergelijkbaar met de Mazda 626 2.0 DiTD GX