De kern van deze Britse auto wordt gevormd door een vrij solide 2-liter IDT turbo aangedreven diesel. Op papier behaalt deze auto gemiddeld genomen wel 1 op 19,7 km/l. Bij veel starten en stoppen kan dit veranderen naar 1 op 14. Ondanks de turbocharger behaalt de ZR een flinke 1028 km zonder de tank bij te moeten vullen. Men heeft daarnaast gebruik gemaakt van een handbak voorzien van 5 versnellingen. Daarbij is deze Britse 5-deurs hatchback standaard uitgerust met stuurbekrachtiging, 17 inch lichtmetalen velgen, ABS en mistlampen.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.996 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
240 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
101 pk (bij 4.200 toeren) |
|
74 kW |
Prestaties en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
150 g/km |
Max. snelheid |
183 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
10,4 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,1 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,1 l/100 km |
Verbruik stad |
7,2 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1028 km
|
MG ZR 100 IDT Le Mans SE Specificaties
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,01 m |
Breedte |
1,69 m |
Hoogte |
1,40 m |
Ledig gewicht |
1.130 kg |
Draagvermogen |
470 kg |
Max. toegestane massa |
1.600 kg |
Kofferbakinhoud |
1.086 liter |
Tankinhoud |
55 liter |
Wegligging en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,50 m |
Draaicirkel |
10,0 m |
Velgen |
205/45R17 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
optie |
Interieur
Sportstoelen |
standaard |
Leren stuur |
standaard |
Buitenkant
Lichtmetalen velgen |
standaard |
Metallic lak |
optie |
Mistlampen |
standaard |
Hatchbacks verwant aan de MG ZR 100 IDT Le Mans SE