De essentie van deze oude 200-serie wordt gevormd door een heel solide 2-liter SDi turbodiesel met 105 pk. Als we de fabrikant mogen geloven bereikt deze wagen gemiddeld genomen 1:18. Het bereik van deze auto beslaat in het gunstigste geval een kleine 867 km zonder bezoek aan de pomp, ondanks de turbo. De overbrenging geschiedt middels een handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen. Tevens beschikt deze betaalbare 200-serie standaard over 14 inch lichtmetalen velgen, stuurbekrachtiging, elektrische ramen, airco en keyless entry.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.994 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
210 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
105 pk (bij 4.200 toeren) |
|
77 kW |
Cijfers en efficiëntie
Topsnelheid |
185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
10,4 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,5 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,5 l/100 km |
Verbruik stad |
7,6 l/100 km |
Bereik
(NEDC)
|
867 km
|
Gegevens over de Rover 200-serie 220 SDi Luxe 1998
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
3,97 m |
Breedte |
1,69 m |
Hoogte |
1,42 m |
Ledig gewicht |
1.104 kg |
Draagvermogen |
496 kg |
Max. toegestane massa |
1.600 kg |
Laadruimte |
1.086 liter |
Dieseltank |
50 liter |
Wegligging en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,50 m |
Draaicirkel |
10,4 m |
Bandenmaat |
175/65TR14 |
Uitrusting & opties
Veiligheidssystemen
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Uiterlijk
Lichtmetalen velgen |
standaard |
Hatchbacks zoals de Rover 200-serie 220 SDi Luxe