De Hilux laat zich kenmerken als een sterke auto met een 144 pk 2.5 liter LX turbo aangedreven diesel welke een gemiddelde van maar 1:14 behaalt. Bij een hoge constante snelheid kan dit veranderen naar 1 op 15. Ondanks de turbocharger behaalt deze auto idealiter een ruime 1004 km zonder diesel te hoeven tanken. Men heeft bovendien gekozen voor een handbak voorzien van 5 versnellingen. Toyota heeft deze omvangrijke Japanse auto helaas redelijk kaal uitgerust, met alleen ABS en stuurbekrachtiging.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.494 cc (2.5 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
343 Nm (bij 1.600 toeren) |
Max. vermogen |
144 pk (bij 3.400 toeren) |
|
106 kW |
Cijfers en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
193 g/km |
Topsnelheid |
170 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
14,1 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,2 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,6 l/100 km |
Verbruik stad |
8,6 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1004 km
|
Toyota Hilux Xtra Cabine 2.5 D-4D-F 2WD LX Details
Koetswerk
Max. Inzittenden |
4 |
Lengte |
5,26 m |
Breedte |
1,76 m |
Hoogte |
1,84 m |
Massa rijklaar |
1.765 kg |
Draagvermogen |
825 kg |
Max. toegestane massa |
2.590 kg |
Brandstoftank inhoud |
76 liter |
Wegligging & transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
3,09 m |
Draaicirkel |
12,2 m |
Velgen |
205/80R16 |
Uitrusting en opties
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Elektronica
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Pick-ups in dezelfde klasse als de Toyota Hilux Xtra Cabine 2.5 D-4D-F 2WD LX