Onder de motorkap van deze goed betaalbare Nemo ligt een niet bijster grote 1.2 liter HDi dieselmotor met turbo van Citroën. Aldus de fabrikant, behaalt deze goedkope Nemo gemiddeld wel 1:27. In het langzaam rijdende stadsverkeer kan dit veranderen naar 1 op 22. Ondanks de turbocharger behaalt deze goedkope Franse auto een keurige 1146 km zonder diesel te moeten tanken. De 5-traps semi-automaat zorgt daarnaast voor een soepele acceleratie. Standaard is deze wagen jammer genoeg redelijk basaal uitgerust, met alleen centrale vergrendeling, traction control, start-stopsysteem en ABS.
Gegevens per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.248 cc (1.2 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
multijet |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
200 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
80 pk (bij 3.750 toeren) |
|
59 kW |
Cijfers & zuinigheid
Energielabel |
E
|
CO2 Emissies |
100 g/km |
Max. snelheid |
162 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
13,9 sec. |
Gemiddeld verbruik |
3,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
3,4 l/100 km |
Verbruik stad |
4,5 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1146 km
|
Gegevens over de Citroën Nemo 1.3 HDi 2015
Body
Stoelen |
2 |
Lengte |
3,86 m |
Breedte |
1,72 m |
Hoogte |
1,72 m |
Massa rijklaar |
1.065 kg |
Draagvermogen |
685 kg |
Max. toegestane massa |
1.750 kg |
Kofferbak |
2.500 liter |
Dieseltank |
45 liter |
Onderstel en transmissie
Versnellingsbak |
5-traps semi-automaat
|
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,51 m |
Draaicirkel |
10,0 m |
Velgen |
185/65R15 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (TCS) |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Verwante bestelwagens: