Onder de motorkap van deze auto zit een pittige 1.8 liter turbo aangedreven diesel. Wanneer we de fabrikant mogen geloven behaalt deze prima betaalbare wagen van Ford gemiddeld maar liefst 1:19. Ondanks het gebruik van een turbocharger haalt deze hatchback in het gunstigste geval een redelijke 738 km zonder bij te tanken. Men heeft de keus gemaakt voor een handbak voorzien van 5 versnellingen. Standaard is deze goed betaalbare Amerikaanse wagen voorzien van stuurbekrachtiging. Eventuele opties voor deze wagen zijn ABS en 14 inch lichtmetalen velgen.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.753 cc (1.8 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
140 Nm (bij 1.900 toeren) |
Max. vermogen |
75 pk (bij 4.000 toeren) |
|
55 kW |
Actieradius en energie
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
144 g/km |
Max. snelheid |
168 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
14,3 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,1 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,3 l/100 km |
Verbruik stad |
7,0 l/100 km |
Actieradius
(NEDC)
|
738 km
|
Meer over de Ford Fiesta 1.8 DI d'Eco 2000
Chassis
Zitplaatsen |
5 |
Lengte |
3,83 m |
Breedte |
1,63 m |
Hoogte |
1,32 m |
Leeg gewicht |
1.005 kg |
Draagvermogen |
545 kg |
Max. toegestane massa |
1.550 kg |
Kofferruimte |
929 liter |
Dieseltank |
40 liter |
Wegligging & versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,45 m |
Draaicirkel |
9,9 m |
Bandenmaat |
175/65R14 |
Standaard aanwezig
Veiligheidssystemen
ABS |
optie |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Zij-airbags |
standaard |
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Parkeersensoren |
optie |
Uiterlijk
Lichtmetalen velgen |
optie |
Metallic lak |
optie |
Vergelijkbare hatchbacks: