Deze prima betaalbare 5-deurs hatchback onderscheidt zich als een nietal te grote wagen voorzien van een 60pk 1.8 liter GLX reguliere dieselmotor. Als we de specificaties mogen geloven haalt deze auto een gemiddeld verbruik van 1:17. Bij rijden op de snelweg neemt dit af tot 1:20. De actieradius van deze prima betaalbare Japanse auto ligt in het beste geval op een kleine 675 km zonder bezoek aan de pomp. Men heeft bovendien gebruik gemaakt van een handgeschakelde versnellingsbak voorzien van 5 versnellingen. Af fabriek was voorzien van stuurbekrachtiging.
Algemene specificaties
Dieselmotor
Cilinderinhoud |
1.753 cc (1.8 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Inspuiting |
indirecte injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
110 Nm (bij 2.500 toeren) |
Max. vermogen |
60 pk (bij 4.800 toeren) |
|
44 kW |
Prestaties en efficiëntie
Max. snelheid |
155 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
17,4 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,9 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,0 l/100 km |
Verbruik stad |
7,9 l/100 km |
Actieradius
(NEDC)
|
675 km
|
Gegevens over de Mazda 121 1.8 D GLX 1996
Koetswerk
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
3,83 m |
Breedte |
1,63 m |
Hoogte |
1,32 m |
Ledig gewicht |
1.035 kg |
Draagvermogen |
515 kg |
Max. toegestane massa |
1.550 kg |
Laadruimte |
930 liter |
Tankinhoud |
42 liter |
Wegligging & transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,45 m |
Draaicirkel |
9,9 m |
Bandenmaat |
165/70TR13 |
Uitrusting en opties
Veiligheid
Airbag (bestuurder) |
optie |
Airbag (passagier) |
optie |
Elektronica
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Verwante hatchbacks: