Deze auto is onder de motorkap voorzien van een vrij aangename 2-liter DiTD LX turbodiesel van Mazda. Als men de specificaties mag geloven behaalt deze betaalbare Japanse auto gemiddeld genomen 1:20. Bij constante snelheid neemt dit af tot 1:23. Deze goedkope wagen van Mazda rijdt een keurige 1042 km zonder dat diesel tanken nodig is, ondanks de aanwezigheid van een turbo. Er is gekozen voor een handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen. Standaard is deze oude 4-deurs sedan helaas voorzien van een vrij kale uitrusting, met enkel stuurbekrachtiging en centrale vergrendeling.
Technische specificaties
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.998 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
220 Nm (bij 1.800 toeren) |
Max. vermogen |
90 pk (bij 4.500 toeren) |
|
66 kW |
Actieradius en energie
Max. snelheid |
178 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,2 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,0 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,4 l/100 km |
Verbruik stad |
6,4 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1042 km
|
Details over de Mazda 323 Sedan 2.0 DiTD LX 1998
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,32 m |
Breedte |
1,71 m |
Hoogte |
1,41 m |
Massa rijklaar |
1.155 kg |
Draagvermogen |
540 kg |
Max. toegestane massa |
1.695 kg |
Kofferruimte |
416 liter |
Tankinhoud |
55 liter |
Onderstel en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,61 m |
Draaicirkel |
10,4 m |
Banden |
175/65TR14 |
Uitrusting & opties
Veiligheidssystemen
ABS |
optie |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Zij-airbags |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Soortgelijke sedans: