Deze eigentijdse Japanse auto kenmerkt zich als een niet bijzonder grote auto voorzien van een 76 pk 2-liter dieselmotor met turbocharger. Men heeft bovendien gekozen voor een handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen. Af fabriek is deze wagen helaas vrij sober uitgerust met alleen centrale vergrendeling en elektrisch verstelbare spiegels.
Specificaties per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.998 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
indirecte injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
172 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
76 pk (bij 4.000 toeren) |
|
56 kW |
Rijbereik & milieu
Max. snelheid |
161 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
14,7 sec. |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Mazda 626 2.0 D Comprex Onderdelen
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,70 m |
Breedte |
1,75 m |
Hoogte |
1,40 m |
Leeg gewicht |
1.250 kg |
Laadvermogen |
525 kg |
Max. toegestane massa |
1.775 kg |
Laadruimte |
965 liter |
Brandstoftank inhoud |
60 liter |
Wegligging & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,61 m |
Draaicirkel |
10,6 m |
Maat banden |
195/65HR14 |
Uitrusting & opties
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Exterieur
Metallic lak |
standaard |
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Sedans zoals de Mazda 626 2.0 D Comprex