Onder de motorkap van deze auto bevindt zich een fatsoenlijke 2-liter DiTD turbodiesel van Mazda. Als men Mazda mag geloven rijdt deze wagen gemiddeld 1:20. Bij rijden op de snelweg kan dit afnemen tot 1 op 22. Het bereik van deze auto van Mazda ligt idealiter op een kleine 1196 km zonder te hoeven tanken, ondanks de turbo. Er is daarnaast de keus gemaakt voor een handgeschakelde versnellingsbak voorzien van 5 versnellingen. Daarbij is deze Japanse auto standaard uitgerust met centrale vergrendeling en stuurbekrachtiging. Optioneel was deze Mazda 626 te voorzien van ABS.
Algemene specificaties
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.998 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
220 Nm (bij 1.800 toeren) |
Max. vermogen |
100 pk (bij 4.000 toeren) |
|
74 kW |
Actieradius & milieu
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
152 g/km |
Max. snelheid |
185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
11,5 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,1 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,5 l/100 km |
Verbruik stad |
6,4 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1196 km
|
Gegevens over de Mazda 626 2.0 DiTD GX 1998
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,58 m |
Breedte |
1,71 m |
Hoogte |
1,43 m |
Leeg gewicht |
1.165 kg |
Laadvermogen |
605 kg |
Max. toegestane massa |
1.770 kg |
Kofferbakinhoud |
502 liter |
Tankinhoud |
64 liter |
Onderstel en aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,61 m |
Draaicirkel |
10,4 m |
Velgen |
185/65R15 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
optie |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Sedans verwant aan de Mazda 626 2.0 DiTD GX