Deze wagen onderscheidt zich door de zeer plezierige 2-liter dieselmotor met turbocharger van Mazda. Volgens de specificaties, behaalt deze auto een gemiddeld verbruik van maar 1 op 16,2 km/l. In langzaam rijdend verkeer verandert dit naar 1 op 13. Ondanks het gebruik van een turbocharger haalt de Premacy een goede 893 km zonder bezoek aan de pomp. Er is daarnaast gekozen voor een handbak voorzien van 5 versnellingen. Mazda heeft deze Japanse auto vrij sober uitgerust met enkel centrale vergrendeling, elektrisch verstelbare spiegels, ABS en mistlampen.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.998 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
230 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
100 pk (bij 4.000 toeren) |
|
74 kW |
Actieradius en efficiëntie
Topsnelheid |
170 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,9 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,2 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,5 l/100 km |
Verbruik stad |
7,7 l/100 km |
Rijbereik
(NEDC)
|
893 km
|
Details over de Mazda Premacy 2.0 TiTD Exclusive 2000
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,30 m |
Breedte |
1,71 m |
Hoogte |
1,57 m |
Leeg gewicht |
1.300 kg |
Laadvermogen |
520 kg |
Max. toegestane massa |
1.820 kg |
Kofferruimte |
1.848 liter |
Tankinhoud |
58 liter |
Onderstel en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,67 m |
Draaicirkel |
10,8 m |
Banden |
185/65R14 |
Standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Zij-airbags |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Uiterlijk
Dakrails |
standaard |
Metallic lak |
optie |
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Mistlampen |
standaard |
Mpv's vergelijkbaar met de Mazda Premacy 2.0 TiTD Exclusive