Onder de motorkap van deze Duitse 4-deurs bus treft men een stevige 129 pk 2.1 liter V4 CDI turbodiesel gemaakt door Daimler. Volgens de specificaties, rijdt deze wagen gemiddeld genomen maar 1:13. Ondanks de turbo haalt deze auto een geruime 903 km zonder dat diesel tanken nodig is. De overbrenging verloopt via een handmatige versnellingsbak met 6 versnellingen. Mercedes-Benz heeft de Sprinter jammer genoeg voorzien van een vrij kale uitrusting, met alleen ABS en centrale vergrendeling.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.143 cc (2.1 liter) |
Cilinders |
V4 |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
305 Nm (bij 1.200 toeren) |
Max. vermogen |
129 pk (bij 3.800 toeren) |
|
95 kW |
Actieradius en milieu
Energielabel |
F
|
CO2 Emissies |
213 g/km |
Topsnelheid |
Onbekend |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
7,9 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,8 l/100 km |
Verbruik stad |
10,3 l/100 km |
Actieradius
(NEDC)
|
903 km
|
Mercedes-Benz Sprinter Combi WB1 213 CDI Onderdelen
Koetswerk
Stoelen |
6 |
Lengte |
5,25 m |
Breedte |
1,99 m |
Hoogte |
2,44 m |
Lege massa |
2.236 kg |
Draagvermogen |
954 kg |
Max. toegestane massa |
3.190 kg |
Kofferruimte |
4.400 liter |
Tankinhoud |
75 liter |
Onderstel en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,25 m |
Draaicirkel |
11,3 m |
Velgen |
205/75R16 |
Standaard aanwezig
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Exterieur
Knipperlicht in buitenspiegels |
standaard |
Andere bussen: