Onder de motorkap van deze vrij prijzige Duitse auto bevindt zich een krachtige 163 pk 2.1 liter BlueTEC turbodieselmotor uit de fabriek van Daimler. De overbrenging geschiedt middels een handmatige versnellingsbak voorzien van 6 versnellingen. Standaard is deze auto jammer genoeg vrij basaal uitgerust, met slechts een start-stopsysteem en keyless entry.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.143 cc (2.1 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
360 Nm (bij 1.400 toeren) |
Max. vermogen |
163 pk (bij 3.800 toeren) |
|
120 kW |
Rijbereik & milieu
Energielabel |
E
|
CO2 Uitstoot |
189 g/km |
Max. snelheid |
Onbekend |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Meer over de Mercedes-Benz Sprinter Combi WB1 216 BlueTEC 2015
Chassis
Stoelen |
6 |
Lengte |
5,26 m |
Breedte |
1,99 m |
Hoogte |
2,44 m |
Lege massa |
1.995 kg |
Draagvermogen |
1.205 kg |
Max. toegestane massa |
3.200 kg |
Laadruimte |
4.400 liter |
Brandstoftank inhoud |
75 liter |
Wegligging en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,25 m |
Draaicirkel |
11,3 m |
Banden |
205/75R16 |
Standaard uitrusting en opties
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Uiterlijk
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Knipperlicht in buitenspiegels |
standaard |
Bussen in dezelfde klasse als de Mercedes-Benz Sprinter Combi WB1 216 BlueTEC