Deze ruime Duitse auto onderscheidt zich als een vrij economische wagen met een 129 pk 2.1 liter BlueTEC turbodieselmotor. De overbrenging verloopt via een handmatige versnellingsbak met 6 versnellingen. Af fabriek is deze Duitse 4-deurs bus helaas voorzien van een vrij basale uitrusting, met alleen keyless entry, traction control, elektrische ramen, stuurbekrachtiging en ABS.
Algemene specificaties
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.143 cc (2.1 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
305 Nm (bij 1.200 toeren) |
Max. vermogen |
129 pk (bij 3.800 toeren) |
|
95 kW |
Bereik & efficiëntie
Energielabel |
B
|
CO2 Emissies |
189 g/km |
Topsnelheid |
Onbekend |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Gegevens over de Mercedes-Benz Sprinter Combi WB2 213 BlueTEC 2015
Koetswerk
Stoelen |
7 |
Lengte |
5,93 m |
Breedte |
1,99 m |
Hoogte |
2,53 m |
Massa rijklaar |
2.065 kg |
Draagvermogen |
935 kg |
Max. toegestane massa |
3.000 kg |
Laadruimte |
5.500 liter |
Dieseltank |
75 liter |
Onderstel & transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,67 m |
Draaicirkel |
12,6 m |
Velgen |
205/75R16 |
Standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Buitenkant
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Knipperlicht in buitenspiegels |
standaard |
Bussen in dezelfde klasse als de Mercedes-Benz Sprinter Combi WB2 213 BlueTEC