De essentie van deze zeer grote Sprinter Double Cab bestaat uit een flinke 2.1 liter V4 CDI turbo aangedreven diesel. Men heeft bovendien gebruik gemaakt van een handbak met 6 versnellingen. Mercedes-Benz heeft deze zeer grote Duitse auto jammer genoeg redelijk kaal uitgerust, met louter ABS en traction control.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.143 cc (2.1 liter) |
Cilinders |
V4 |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
305 Nm (bij 1.200 toeren) |
Max. vermogen |
129 pk (bij 3.800 toeren) |
|
95 kW |
Bereik & zuinigheid
Energielabel |
F
|
CO2 Emissies |
208 g/km |
Max. snelheid |
Onbekend |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Mercedes-Benz Sprinter Double Cab WB1 213 CDI Functional Onderdelen
Chassis
Stoelen |
6 |
Lengte |
5,25 m |
Breedte |
1,99 m |
Hoogte |
2,44 m |
Lege massa |
1.980 kg |
Draagvermogen |
820 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Kofferruimte |
4.700 liter |
Tankinhoud |
75 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,25 m |
Draaicirkel |
11,3 m |
Maat velgen |
205/75R16 |
Standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Exterieur
Knipperlicht in buitenspiegels |
standaard |
Andere auto's: