De basis van deze Duitse 4-deurs dubb. Cabine wordt gevormd door de zeer efficiënte 156 pk 1.8 liter V4 NGT benzinemotor geproduceerd door Daimler. De 5-traps 5G-Tronic automaat zorgt daarnaast voor een vlotte overbrenging van de kracht op de wielen. Af fabriek is deze wagen jammer genoeg voorzien van een vrij karige uitrusting, met slechts keyless entry en centrale vergrendeling.
Algemeen
Benzine/aardgas motor met turbo
Cilinderinhoud |
1.796 cc (1.8 liter) |
Cilinders |
V4 |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
multipoint injectie (MPI) |
Katalysator |
ja
|
Max. koppel |
240 Nm (bij 3.000 toeren) |
Max. vermogen |
156 pk (bij 5.000 toeren) |
|
115 kW |
Prestaties & milieu
Energielabel |
A
|
CO2 Uitstoot |
240 g/km |
Topsnelheid |
Onbekend |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Meer over de Mercedes-Benz Sprinter Double Cab WB3 316 NGT 2012
Koetswerk
Stoelen |
6 |
Lengte |
6,95 m |
Breedte |
1,99 m |
Hoogte |
2,82 m |
Lege massa |
2.660 kg |
Draagvermogen |
840 kg |
Max. toegestane massa |
3.500 kg |
Kofferruimte |
10.900 liter |
Aardgas / benzinetank |
208 liter |
Wegligging en transmissie
Versnellingsbak |
5-traps 5G-Tronic automaat
|
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
4,33 m |
Draaicirkel |
14,6 m |
Banden |
235/65R16 |
Standaard aanwezig
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Exterieur
Knipperlicht in buitenspiegels |
standaard |
Auto's zoals de Mercedes-Benz Sprinter Double Cab WB3 316 NGT