Deze eigentijdse Japanse wagen laat zich kenmerken als een zeer vlotte wagen voorzien van een 90pk 2-liter dieselmotor met turbo. Volgens de specificaties bereikt deze wagen gemiddeld 1:15. Het bereik van deze auto ligt in het beste geval op een riante 864 km zonder dat diesel tanken nodig is. Er is daarnaast gebruik gemaakt van een handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen. Daarbij is deze oude Primera Wagon uitgerust met ABS en airco.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.974 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
indirecte injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
177 Nm (bij 2.400 toeren) |
Max. vermogen |
90 pk (bij 4.400 toeren) |
|
66 kW |
Prestaties & energie
Topsnelheid |
170 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
14,6 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,6 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,7 l/100 km |
Verbruik stad |
8,6 l/100 km |
Actieradius
(NEDC)
|
864 km
|
Meer over de Nissan Primera Wagon 2.0 TD GX 1998
Chassis
Zitplaatsen |
5 |
Lengte |
4,52 m |
Breedte |
1,72 m |
Hoogte |
1,45 m |
Lege massa |
1.335 kg |
Draagvermogen |
485 kg |
Max. toegestane massa |
1.820 kg |
Kofferruimte |
1.650 liter |
Brandstoftank inhoud |
60 liter |
Onderstel en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,60 m |
Draaicirkel |
11,5 m |
Maat velgen |
185/65HR14 |
Uitrusting & opties
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Zij-airbags |
optie |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Stationwagens zoals de Nissan Primera Wagon 2.0 TD GX