Onder de motorkap van de Combo zit een heel rappe 1.2 liter CDTI ecoFLEX turbo aangedreven diesel van Opel welke een gemiddelde van wel 1 op 21,2 km/l behaalt. Op de snelweg verandert dit naar 1:24. Ondanks het gebruik van een turbocharger haalt deze wagen een nette 1912 km zonder bij te hoeven tanken. De overbrenging geschiedt middels een handbak voorzien van 6 versnellingen. Af fabriek is deze auto helaas vrij kaal uitgerust, met enkel een start-stopsysteem, ABS, centrale vergrendeling en elektrische ramen.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.248 cc (1.2 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
200 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
90 pk (bij 4.000 toeren) |
|
66 kW |
Prestaties & energie
Energielabel |
E
|
CO2 Emissies |
126 g/km |
Max. snelheid |
158 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
4,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,2 l/100 km |
Verbruik stad |
5,9 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1912 km
|
Gegevens over de Opel Combo L2H1 1.3 CDTI ecoFLEX Selection 2014
Chassis
Stoelen |
2 |
Lengte |
4,74 m |
Breedte |
1,83 m |
Hoogte |
1,88 m |
Massa rijklaar |
1.305 kg |
Draagvermogen |
1.025 kg |
Max. toegestane massa |
2.330 kg |
Laadruimte |
4.200 liter |
Dieseltank |
95 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
3,11 m |
Draaicirkel |
11,2 m |
Velgen |
185/65R15 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Verwante bestelwagens: