De basis van deze vrij prijzige Duitse auto bestaat uit de vrij robuuste 114 pk 2-liter CDTi ecoFLEX turbodieselmotor. In theorie bereikt de Vivaro gemiddeld genomen maar 1 op 14,9 km/l. Bij veel starten en stoppen kan dit toenemen tot 1:12. Ondanks de turbo haalt deze prijzige 4-deurs bus een nette 1270 km zonder dat diesel tanken nodig is. Er is daarnaast gebruik gemaakt van een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen. Af fabriek is deze auto helaas voorzien van een vrij basale uitrusting, met louter stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling en een start-stopsysteem.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.995 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
290 Nm (bij 1.600 toeren) |
Max. vermogen |
114 pk (bij 3.500 toeren) |
|
84 kW |
Prestaties & efficiëntie
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
180 g/km |
Max. snelheid |
160 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
15,1 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,9 l/100 km |
Verbruik stad |
8,6 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1270 km
|
Informatie over de Opel Vivaro Combi L1H1 2900 2.0 CDTi 114 ecoFLEX 2011
Koetswerk
Stoelen |
9 |
Lengte |
4,78 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,98 m |
Leeg gewicht |
1.876 kg |
Laadvermogen |
1.074 kg |
Max. toegestane massa |
2.950 kg |
Kofferbak |
1.176 liter |
Tankinhoud |
90 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,10 m |
Draaicirkel |
11,8 m |
Banden |
195/65R16 |
Standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Interieur
Lederen bekleding |
standaard |
Bussen in dezelfde klasse als de Opel Vivaro Combi L1H1 2900 2.0 CDTi 114 ecoFLEX