De kern van deze auto bestaat uit de zeer solide 114 pk 2-liter CDTi ecoFLEX turbodieselmotor van Opel. Als men Opel mag geloven behaalt deze wagen gemiddeld maar 1 op 14,9 km/l. In langzaam rijdend verkeer kan dit veranderen naar 1:12. Ondanks het gebruik van een turbo behaalt deze riante Vivaro Combi een nette 1270 km zonder aan de pomp te hoeven staan. De overbrenging verloopt via een handmatige versnellingsbak met 6 versnellingen. Opel heeft deze vrij prijzige Vivaro jammer genoeg voorzien van een vrij kale uitrusting, met alleen ABS en een start-stopsysteem.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.995 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
290 Nm (bij 1.600 toeren) |
Max. vermogen |
114 pk (bij 3.500 toeren) |
|
84 kW |
Actieradius & zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
180 g/km |
Max. snelheid |
160 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
15,1 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,9 l/100 km |
Verbruik stad |
8,6 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1270 km
|
Meer over de Opel Vivaro Combi L2H1 2900 2.0 CDTi 114 ecoFLEX 2011
Body
Zitplaatsen |
9 |
Lengte |
5,18 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,98 m |
Lege massa |
1.882 kg |
Draagvermogen |
1.173 kg |
Max. toegestane massa |
3.055 kg |
Kofferbak |
2.154 liter |
Brandstoftank inhoud |
90 liter |
Onderstel en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,50 m |
Draaicirkel |
13,2 m |
Velgen |
195/65R16 |
Standaard aanwezig
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Interieur
Lederen bekleding |
standaard |
Andere bussen: