De kern van deze betaalbare Franse auto wordt gevormd door de niet bijster grote 1.4 liter benzinemotor welke gemiddeld een verbruik van maar 1:15 behaalt. Het bereik van deze auto beslaat in het gunstigste geval een kleine 641 km zonder te hoeven tanken. De overbrenging verloopt via een handgeschakelde versnellingsbak voorzien van 5 versnellingen. Verder beschikt deze wagen over sportstoelen en mistlampen. Optioneel kon deze betaalbare 5-deurs hatchback uitgebreid worden met luxe lederen bekleding en ABS.
Algemeen
Benzinemotor
Cilinderinhoud |
1.360 cc (1.4 liter) |
Cilinders |
4 |
Kleppen |
8V OHC |
Inspuiting |
multipoint injectie (MPI) |
Katalysator |
ja
|
Max. koppel |
111 Nm (bij 3.400 toeren) |
Max. vermogen |
75 pk (bij 5.500 toeren) |
|
55 kW |
Cijfers & milieu
Max. snelheid |
178 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
13,2 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,4 l/100 km |
Verbruik stad |
9,4 l/100 km |
Rijbereik
(NEDC)
|
641 km
|
Details over de Peugeot 106 XT 1.4 1996
Body
Zitplaatsen |
5 |
Lengte |
3,68 m |
Breedte |
1,59 m |
Hoogte |
1,38 m |
Ledig gewicht |
843 kg |
Draagvermogen |
492 kg |
Max. toegestane massa |
1.335 kg |
Laadruimte |
953 liter |
Brandstoftank inhoud |
45 liter |
Onderstel en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,39 m |
Draaicirkel |
10,6 m |
Bandenmaat |
165/70TR13 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
optie |
Airbag (bestuurder) |
optie |
Airbag (passagier) |
optie |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
optie |
Binnenkant
Sportstoelen |
standaard |
Leren stuur |
standaard |
Lederen bekleding |
optie |
Buitenkant
Lichtmetalen velgen |
optie |
Schuif of kanteldak |
optie |
Metallic lak |
standaard |
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Mistlampen |
standaard |
Vergelijkbare hatchbacks: