Deze hatchback wordt gekenmerkt door de vrij pittige 1.4 liter HDI dieselmotor met turbo van Peugeot. In theorie behaalt deze auto gemiddeld wel 1:24. Het bereik van deze betaalbare Franse auto beslaat idealiter een riante 1133 km zonder aan de dieselpomp te moeten staan, ondanks de turbo. De overbrenging geschiedt middels een handmatige versnellingsbak met 5 versnellingen. Peugeot heeft deze wagen helaas voorzien van een vrij basale uitrusting met louter elektrische ramen en keyless entry. De beschikbare opties voor zijn ABS en airconditioning.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.398 cc (1.4 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
150 Nm (bij 1.750 toeren) |
Max. vermogen |
70 pk (bij 4.000 toeren) |
|
50 kW |
Rijbereik en energie
Energielabel |
F
|
CO2 Uitstoot |
113 g/km |
Max. snelheid |
168 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
14,7 sec. |
Gemiddeld verbruik |
4,2 l/100 km |
Verbruik snelweg |
3,6 l/100 km |
Verbruik stad |
5,5 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1133 km
|
Details over de Peugeot 206 XN 1.4 HDI 2002
Body
Stoelen |
5 |
Lengte |
3,82 m |
Breedte |
1,65 m |
Hoogte |
1,43 m |
Ledig gewicht |
961 kg |
Draagvermogen |
564 kg |
Max. toegestane massa |
1.525 kg |
Laadruimte |
1.130 liter |
Tankinhoud |
50 liter |
Wegligging en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,44 m |
Draaicirkel |
9,9 m |
Bandenmaat |
175/65TR14 |
Standaard aanwezig
Veiligheid
ABS |
optie |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
optie |
Hatchbacks zoals de Peugeot 206 XN 1.4 HDI