Onder de motorkap van deze prima betaalbare Franse auto bevindt zich een niet heel grote 1.9 liter GLX dieselmotor zonder turbo van Peugeot. Men heeft gebruik gemaakt van een handmatige versnellingsbak met 5 versnellingen. Af fabriek was deze betaalbare hatchback slechts voorzien van centrale vergrendeling.
Algemeen
Dieselmotor
Cilinderinhoud |
1.905 cc (1.9 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Inspuiting |
indirecte injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
118 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
65 pk (bij 4.600 toeren) |
|
48 kW |
Bereik en efficiëntie
Topsnelheid |
160 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
15,3 sec. |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Gegevens over de Peugeot 309 GLX D 1992
Chassis
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,05 m |
Breedte |
1,63 m |
Hoogte |
1,38 m |
Massa rijklaar |
912 kg |
Laadvermogen |
458 kg |
Max. toegestane massa |
1.370 kg |
Kofferruimte |
1.279 liter |
Dieseltank |
55 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,47 m |
Draaicirkel |
10,5 m |
Maat banden |
165/70SR13 |
Uitrusting & opties
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Vergelijkbare hatchbacks: