Deze prima betaalbare Franse auto laat zich omschrijven als een redelijk pittige auto uitgerust met een 65 pk 1.9 liter GLX reguliere dieselmotor. Er is bovendien de keus gemaakt voor een handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen. Standaard was deze wagen slechts voorzien van centrale vergrendeling.
Technische gegevens
Dieselmotor
Cilinderinhoud |
1.905 cc (1.9 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Inspuiting |
indirecte injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
118 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
65 pk (bij 4.600 toeren) |
|
48 kW |
Rijbereik & efficiëntie
Topsnelheid |
160 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
15,3 sec. |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Meer over de Peugeot 309 GLX D 1992
Chassis
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
4,05 m |
Breedte |
1,63 m |
Hoogte |
1,38 m |
Ledig gewicht |
945 kg |
Draagvermogen |
425 kg |
Max. toegestane massa |
1.370 kg |
Kofferbak |
1.279 liter |
Tankinhoud |
55 liter |
Onderstel & transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,47 m |
Draaicirkel |
10,5 m |
Bandenmaat |
165/70SR13 |
Standaard uitrusting
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Hatchbacks vergelijkbaar met de Peugeot 309 GLX D