De essentie van deze zware Duitse auto wordt gevormd door een verbijsterende 4.5 liter V8 Turbo benzinemotor. Als men Porsche mag geloven behaalt deze wagen gemiddeld genomen 1:7. Bij veel starten en stoppen kan dit veranderen naar 1 op 5. Ondanks het gebruik van een turbo haalt deze prijzige Cayenne een redelijke 630 km zonder de tank bij te moeten vullen.
De 6-traps tiptronic automaat versnelt deze auto in wel 5,6 seconden geleidelijk van 0-100 km/h. Verder heeft deze vrij prijzige 5-deurs crossover standaard onder meer stuurschakeling, cruise control, handige elektrisch verstelbare stoelen en 18 inch lichtmetalen velgen.
Algemene gegevens
Benzinemotor met turbo
Cilinderinhoud |
4.511 cc (4.5 liter) |
Cilinders |
V8 |
Kleppen |
32V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
multipoint injectie (MPI) |
Katalysator |
ja
|
Max. koppel |
620 Nm (bij 2.250 toeren) |
Max. vermogen |
450 pk (bij 6.000 toeren) |
|
331 kW |
Cijfers en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
378 g/km |
Max. snelheid |
266 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
5,6 sec. |
Gemiddeld verbruik |
15,1 l/100 km |
Verbruik snelweg |
11,9 l/100 km |
Verbruik stad |
21,9 l/100 km |
Rijbereik
(NEDC)
|
630 km
|
Porsche Cayenne Turbo Details
Chassis
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
4,79 m |
Breedte |
1,93 m |
Hoogte |
1,70 m |
Massa rijklaar |
2.355 kg |
Draagvermogen |
725 kg |
Max. toegestane massa |
3.080 kg |
Kofferruimte |
1.770 liter |
Brandstoftank inhoud |
100 liter |
Wegligging & versnellingsbak
Versnellingsbak |
6-traps tiptronic automaat
|
Aandrijving |
vierwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,86 m |
Draaicirkel |
11,4 m |
Velgmaat |
255/55R18 |
Uitrusting & opties
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Zij-airbags |
standaard |
Gordijnairbags |
standaard |
Bandenspanningsensor |
optie |
Automatische hoogteregeling |
standaard |
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Stuurschakeling |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Cruise control |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Climate control |
standaard |
Parkeersensoren |
standaard |
Binnenkant
Lendensteun |
standaard |
Elektrisch verstelbare stoelen |
standaard |
Stoelverwarming |
standaard |
Leren stuur |
standaard |
Lederen bekleding |
standaard |
Middenarmsteun |
standaard |
Stuurwielbediening voor audio |
standaard |
GPS navigatie |
standaard |
Boordcomputer |
standaard |
Exterieur
Lichtmetalen velgen |
standaard |
Dakrails |
standaard |
Metallic lak |
standaard |
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Mistlampen |
standaard |
Xenon koplampen |
standaard |
Koplampsproeiers |
standaard |
Suv's en cross-overs zoals de Porsche Cayenne Turbo