Onder de motorkap van deze oude Britse auto vindt men een heel respectabele 1.8 liter Turbo dieselmotor met turbo van Rover. De overbrenging geschiedt middels een handgeschakelde versnellingsbak voorzien van 5 versnellingen. Af fabriek is deze wagen jammer genoeg redelijk karig uitgerust, met slechts elektrische ramen en centrale vergrendeling.
Gegevens per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.769 cc (1.8 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
indirecte injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
180 Nm (bij 2.500 toeren) |
Max. vermogen |
88 pk (bij 4.300 toeren) |
|
65 kW |
Actieradius en energie
Topsnelheid |
170 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,5 sec. |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Gegevens over de Rover 200-serie 218 GSD Turbo 1991
Body
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,22 m |
Breedte |
1,68 m |
Hoogte |
1,40 m |
Leeg gewicht |
1.187 kg |
Draagvermogen |
473 kg |
Max. toegestane massa |
1.660 kg |
Kofferruimte |
1.209 liter |
Tankinhoud |
55 liter |
Wegligging en aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,55 m |
Draaicirkel |
10,2 m |
Bandenmaat |
175/70TR14 |
Uitrusting & opties
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Buitenkant
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Hatchbacks vergelijkbaar met de Rover 200-serie 218 GSD Turbo