Deze Rover 25 is een compacte 5-deurs auto welke wordt voortgestuwd door een zeer rappe 2-liter IDT turbodiesel, welke gemiddeld maar liefst 1:20 behaalt. Bij een hoge constante snelheid verandert dit naar 1:24. Ondanks het gebruik van een turbo behaalt de Rover 25 een flinke 935 km zonder bij te hoeven tanken. De overbrenging verloopt via een handmatige versnellingsbak met 5 versnellingen. Af fabriek is deze kleine Britse wagen jammer genoeg vrij kaal uitgerust, met louter ABS, centrale vergrendeling en airco.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.994 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
240 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
100 pk (bij 4.200 toeren) |
|
74 kW |
Cijfers en milieu
Max. snelheid |
182 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
10,7 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,1 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,1 l/100 km |
Verbruik stad |
7,2 l/100 km |
Rijbereik
(NEDC)
|
935 km
|
Details over de Rover 25 2.0 IDT Club 2004
Chassis
Stoelen |
5 |
Lengte |
3,99 m |
Breedte |
1,69 m |
Hoogte |
1,42 m |
Massa rijklaar |
1.130 kg |
Laadvermogen |
470 kg |
Max. toegestane massa |
1.600 kg |
Kofferruimte |
1.086 liter |
Dieseltank |
50 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,50 m |
Draaicirkel |
10,0 m |
Banden |
175/65HR14 |
Standaard uitrusting en opties
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Uiterlijk
Lichtmetalen velgen |
standaard |
Metallic lak |
optie |
Mistlampen |
standaard |
Hatchbacks in dezelfde klasse als de Rover 25 2.0 IDT Club