Onder de motorkap van deze goedkope Britse auto treft men een zeer respectabele 2-liter turbodieselmotor, welke een gemiddelde van wel 1:18 behaalt. In de stad neemt dit toe tot 1:13. De actieradius van deze auto beslaat idealiter een kleine 954 km zonder bezoek aan een dieselpomp, ondanks de turbo. Er is bovendien gekozen voor een handmatige versnellingsbak voorzien van 5 versnellingen. Daarnaast is deze wagen uitgerust met elektrische ramen en centrale vergrendeling.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.994 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
170 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
86 pk (bij 4.500 toeren) |
|
63 kW |
Cijfers & milieu
Max. snelheid |
167 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
14,0 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,5 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,4 l/100 km |
Verbruik stad |
7,8 l/100 km |
Actieradius
(NEDC)
|
954 km
|
Rover 400-serie 420 D Specificaties
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,49 m |
Breedte |
1,70 m |
Hoogte |
1,39 m |
Massa rijklaar |
1.180 kg |
Laadvermogen |
560 kg |
Max. toegestane massa |
1.740 kg |
Kofferbak |
810 liter |
Tankinhoud |
55 liter |
Wegligging en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,62 m |
Draaicirkel |
10,3 m |
Maat velgen |
185/65TR14 |
Uitrusting & opties
Veiligheidssystemen
ABS |
optie |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
optie |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Sedans in dezelfde klasse als de Rover 400-serie 420 D