De essentie van deze eigentijdse hatchback wordt gevormd door de heel vlotte 2-liter IDT dieselmotor met turbo welke een gemiddeld verbruik van maar liefst 1:19 behaalt. Bij overmatig starten en stoppen kan dit toenemen tot 1:14. Het bereik van deze Britse wagen ligt idealiter op een geruime 1008 km zonder dat tanken nodig is, ondanks de turbo.
De overbrenging verloopt via een handgeschakelde versnellingsbak voorzien van 5 versnellingen. Tevens is standaard uitgerust met centrale vergrendeling, ABS, elektrische spiegels, elektrische ramen en keyless entry. De opties voor deze wagen waren 14 inch lichtmetalen velgen en airco.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.994 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
240 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
100 pk (bij 4.200 toeren) |
|
74 kW |
Prestaties en milieu
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
154 g/km |
Max. snelheid |
185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
10,6 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,2 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,3 l/100 km |
Verbruik stad |
7,1 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1008 km
|
Rover 45 2.0 IDT Details
Koetswerk
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
4,36 m |
Breedte |
1,70 m |
Hoogte |
1,39 m |
Ledig gewicht |
1.305 kg |
Laadruimte |
717 liter |
Dieseltank |
55 liter |
Wegligging & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,62 m |
Draaicirkel |
10,4 m |
Bandenmaat |
185/65TR14 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Zij-airbags |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
optie |
Buitenkant
Lichtmetalen velgen |
optie |
Metallic lak |
optie |
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Andere hatchbacks: