De basis van deze wagen wordt gevormd door de 1.1 liter GLX benzinemotor. Volgens de fabrikant, bereikt deze goedkope Alto gemiddeld genomen maar 1:16. Bij overmatig optrekken en afremmen kan dit veranderen naar 1:13. De actieradius van deze goed betaalbare Suzuki Alto beslaat idealiter een matige 548 km zonder dat benzine tanken nodig is. De 3-traps automaat zorgt daarbij voor een vlotte overbrenging van de kracht op de wielen. Daarnaast beschikt deze auto standaard over centrale vergrendeling, ABS, keyless entry, stuurbekrachtiging en elektrische ramen.
Algemeen
Benzinemotor
Cilinderinhoud |
1.061 cc (1.1 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V OHC |
Inspuiting |
multipoint injectie (MPI) |
Katalysator |
ja
|
Max. koppel |
85 Nm (bij 3.200 toeren) |
Max. vermogen |
63 pk (bij 6.000 toeren) |
|
46 kW |
Actieradius en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
152 g/km |
Max. snelheid |
145 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
17,5 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,1 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,3 l/100 km |
Verbruik stad |
7,8 l/100 km |
Actieradius
(NEDC)
|
548 km
|
Suzuki Alto 1.1 GLX Onderdelen
Koetswerk
Zitplaatsen |
5 |
Lengte |
3,50 m |
Breedte |
1,48 m |
Hoogte |
1,46 m |
Leeg gewicht |
785 kg |
Draagvermogen |
380 kg |
Max. toegestane massa |
1.165 kg |
Kofferbak |
177 liter |
Brandstoftank inhoud |
35 liter |
Wegligging & aandrijving
Versnellingsbak |
3-traps automaat
|
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,36 m |
Draaicirkel |
9,2 m |
Bandenmaat |
155/65R13 |
Standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Hatchbacks in dezelfde klasse als de Suzuki Alto 1.1 GLX