De basis van deze wagen wordt gevormd door de solide 2-liter Turbo turbodieselmotor van Suzuki, welke gemiddeld een verbruik van 1:12 behaalt. Bij een hoge constante snelheid neemt dit af tot 1:14. Ondanks de turbocharger haalt deze auto in het gunstigste geval een riante 829 km zonder bij te tanken. De 4-traps automaat zorgt ervoor dat deze auto makkelijk schakelt. Af fabriek is deze oude Vitara helaas redelijk karig uitgerust, met enkel airconditioning en centrale vergrendeling. Als optie kon deze Japanse auto worden voorzien van ABS.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.998 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
indirecte injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
216 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
87 pk (bij 4.000 toeren) |
|
64 kW |
Rijbereik & milieu
Max. snelheid |
140 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
8,0 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,9 l/100 km |
Verbruik stad |
10,5 l/100 km |
Rijbereik
(NEDC)
|
829 km
|
Suzuki Vitara Villager 2.0 Turbo D Details
Body
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,13 m |
Breedte |
1,70 m |
Hoogte |
1,70 m |
Massa rijklaar |
1.360 kg |
Laadvermogen |
585 kg |
Max. toegestane massa |
1.945 kg |
Laadruimte |
1.920 liter |
Tankinhoud |
70 liter |
Wegligging en versnellingsbak
Versnellingsbak |
4-traps automaat
|
Aandrijving |
vierwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,48 m |
Draaicirkel |
11,0 m |
Velgmaat |
215/65R16 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
optie |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Uiterlijk
Metallic lak |
optie |
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Suv's en cross-overs vergelijkbaar met de Suzuki Vitara Villager 2.0 Turbo D