De basis van deze forse Transporter Double Cab bestaat uit een heel aangename 180 pk 2-liter TDI turbodieselmotor van Volkswagen, welke een gemiddeld verbruik van maar 1 op 13,1 km/l behaalt. Deze zware Transporter Double Cab rijdt een nette 997 km zonder dat diesel tanken nodig is. De 7-traps tiptronic automaat maakt dat deze auto voor iedereen geschikt is. Daarbij beschikt deze Duitse 4-deurs bestelwagen standaard over traction control en ABS.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
400 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
180 pk (bij 4.000 toeren) |
|
132 kW |
Cijfers en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
205 g/km |
Max. snelheid |
191 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
10,0 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,6 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,6 l/100 km |
Verbruik stad |
9,9 l/100 km |
Actieradius
(NEDC)
|
997 km
|
Meer over de Volkswagen Transporter Double Cab L1H1 28 2.0 TDI 2012
Koetswerk
Zitplaatsen |
5 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Leeg gewicht |
1.876 kg |
Laadvermogen |
924 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Kofferbak |
3.900 liter |
Brandstoftank inhoud |
80 liter |
Wegligging & versnellingsbak
Versnellingsbak |
7-traps tiptronic automaat
|
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Velgmaat |
235/55R17 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Extra's
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Bestelwagens vergelijkbaar met de Volkswagen Transporter Double Cab L1H1 28 2.0 TDI