De Transporter Double Cab is een forse 4-deurs auto voorzien van een heel soepele 2-liter TDI turbodieselmotor welke een gemiddelde van maar 1:15 behaalt. Bij overmatig starten en stoppen verandert dit naar 1:12. Ondanks het gebruik van een turbocharger haalt deze wagen in het gunstigste geval een goede 1157 km zonder dat diesel tanken nodig is. De overbrenging verloopt via een handmatige versnellingsbak voorzien van 5 versnellingen. Af fabriek is deze auto helaas redelijk karig uitgerust, met slechts ABS en een start-stopsysteem.
Gegevens per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
220 Nm (bij 1.250 toeren) |
Max. vermogen |
84 pk (bij 3.500 toeren) |
|
62 kW |
Cijfers en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
176 g/km |
Topsnelheid |
146 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
19,7 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,6 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,8 l/100 km |
Verbruik stad |
8,3 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1157 km
|
Volkswagen Transporter Double Cab L1H1 28 2.0 TDI BMT Trendline Details
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Leeg gewicht |
1.782 kg |
Draagvermogen |
1.018 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Laadruimte |
3.900 liter |
Tankinhoud |
80 liter |
Onderstel en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Banden |
205/65R16 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Cruise control |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Soortgelijke bestelwagens: