Deze Transporter Double Cab wordt aangedreven door een heel sterke 140 pk 2-liter TDI turbo aangedreven diesel. Wanneer men de specificaties mag geloven bereikt deze omvangrijke Duitse wagen gemiddeld genomen maar 1:15. Ondanks de turbo behaalt deze wagen een ruime 1129 km zonder de tank bij te hoeven vullen. De overbrenging geschiedt middels een handbak voorzien van 6 versnellingen. Af fabriek is deze auto helaas vrij basaal uitgerust, met enkel traction control, stuurbekrachtiging, ABS en een start-stopsysteem.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
340 Nm (bij 1.750 toeren) |
Max. vermogen |
140 pk (bij 3.500 toeren) |
|
103 kW |
Cijfers & energie
Energielabel |
F
|
CO2 Uitstoot |
182 g/km |
Max. snelheid |
173 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,2 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,8 l/100 km |
Verbruik stad |
8,8 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1129 km
|
Informatie over de Volkswagen Transporter Double Cab L2H1 28 2.0 TDI BMT 2012
Koetswerk
Zitplaatsen |
5 |
Lengte |
5,29 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Massa rijklaar |
1.868 kg |
Draagvermogen |
932 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Laadruimte |
4.500 liter |
Brandstoftank inhoud |
80 liter |
Wegligging & versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,40 m |
Draaicirkel |
13,2 m |
Velgmaat |
205/65R16 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Andere bestelwagens: