Deze Duitse 4-deurs bus onderscheidt zich als een flinke auto met een 140 pk 2-liter TDI dieselmotor met turbo, welke een gemiddelde van maar 1 op 13,4 km/l behaalt. Het bereik van deze wagen ligt idealiter op een geruime 1019 km zonder diesel te hoeven tanken. Er is daarnaast gebruik gemaakt van een handmatige versnellingsbak met 6 versnellingen. Daarnaast heeft deze auto standaard stuurbekrachtiging, traction control, ABS en een start-stopsysteem.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
340 Nm (bij 1.750 toeren) |
Max. vermogen |
140 pk (bij 3.500 toeren) |
|
103 kW |
Prestaties & zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
199 g/km |
Max. snelheid |
170 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
13,6 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,5 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,5 l/100 km |
Verbruik stad |
9,6 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1019 km
|
Informatie over de Volkswagen Transporter Kombi L1H1 28 2.0 TDI BMT 4Motion Trendline 2012
Koetswerk
Zitplaatsen |
7 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Ledig gewicht |
1.885 kg |
Laadvermogen |
915 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Kofferbakinhoud |
5.800 liter |
Tankinhoud |
80 liter |
Wegligging en aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
vierwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Bandenmaat |
205/65R16 |
Uitrusting & opties
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Bussen in dezelfde klasse als de Volkswagen Transporter Kombi L1H1 28 2.0 TDI BMT 4Motion Trendline