De kern van deze wagen bestaat uit de sterke 2-liter TDI dieselmotor met turbo van Volkswagen, welke gemiddeld maar 1:14 behaalt. Ondanks de turbo behaalt deze auto een flinke 1033 km op een tank diesel. De 7-traps tiptronic automaat zorgt daarnaast voor een gelijkmatige overbrenging van de kracht op de wielen. Volkswagen heeft deze grote Transporter helaas voorzien van een vrij karige uitrusting, met enkel cruise control, ABS en traction control.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
340 Nm (bij 1.750 toeren) |
Max. vermogen |
140 pk (bij 3.500 toeren) |
|
103 kW |
Actieradius & efficiëntie
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
198 g/km |
Max. snelheid |
173 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
13,1 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,4 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,5 l/100 km |
Verbruik stad |
9,3 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1033 km
|
Meer over de Volkswagen Transporter Kombi L1H1 28 2.0 TDI BMT Trendline 2012
Body
Zitplaatsen |
7 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Ledig gewicht |
1.876 kg |
Laadvermogen |
924 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Kofferbak |
5.800 liter |
Tankinhoud |
80 liter |
Onderstel & transmissie
Versnellingsbak |
7-traps tiptronic automaat
|
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Maat banden |
205/65R16 |
Uitrusting en opties
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Extra's
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Cruise control |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Bussen vergelijkbaar met de Volkswagen Transporter Kombi L1H1 28 2.0 TDI BMT Trendline