De kern van deze prijzige auto van VW wordt gevormd door de sterke 180 pk 2-liter TDI turbodieselmotor. Aldus de fabrikant, behaalt deze wagen gemiddeld maar 1:13. Bij veel starten en stoppen kan dit toenemen tot 1:11. De actieradius van deze auto ligt in het beste geval op een kleine 956 km zonder dat diesel tanken nodig is. De 7-traps tiptronic automaat maakt dat deze auto soepel schakelt. Af fabriek is deze prijzige 4-deurs bus jammer genoeg vrij kaal uitgerust, met slechts traction control, stuurbekrachtiging en ABS.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
400 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
180 pk (bij 4.000 toeren) |
|
132 kW |
Cijfers & milieu
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
214 g/km |
Max. snelheid |
188 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
10,8 sec. |
Gemiddeld verbruik |
8,0 l/100 km |
Verbruik snelweg |
7,3 l/100 km |
Verbruik stad |
9,5 l/100 km |
Rijbereik
(NEDC)
|
956 km
|
Volkswagen Transporter Kombi L1H1 30 2.0 TDI BMT 4Motion Comfortline Onderdelen
Chassis
Max. Inzittenden |
7 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Massa rijklaar |
1.926 kg |
Draagvermogen |
1.074 kg |
Max. toegestane massa |
3.000 kg |
Kofferbak |
5.800 liter |
Brandstoftank inhoud |
80 liter |
Wegligging & versnellingsbak
Versnellingsbak |
7-traps tiptronic automaat
|
Aandrijving |
vierwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Velgmaat |
235/55R17 |
Uitrusting en opties
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Extra's
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Interieur
Lendensteun |
standaard |
Boordcomputer |
standaard |
Soortgelijke bussen: