Deze omvangrijke Duitse auto is onder de motorkap uitgerust met een vrij aangename 2-liter TDI turbodiesel welke een gemiddeld verbruik van maar 1:14 behaalt. Ondanks het gebruik van een turbocharger haalt deze erg grote Transporter idealiter een flinke 1061 km op een tank diesel. De overbrenging verloopt via een handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen. Volkswagen heeft deze wagen helaas vrij basaal uitgerust, met alleen traction control, stuurbekrachtiging en ABS.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
250 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
102 pk (bij 3.500 toeren) |
|
75 kW |
Cijfers en energie
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
193 g/km |
Topsnelheid |
157 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
16,4 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,2 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,1 l/100 km |
Verbruik stad |
9,5 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1061 km
|
Informatie over de Volkswagen Transporter Kombi L1H1 30 2.0 TDI Comfortline 2012
Chassis
Max. Inzittenden |
7 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Leeg gewicht |
1.876 kg |
Draagvermogen |
1.124 kg |
Max. toegestane massa |
3.000 kg |
Laadruimte |
5.800 liter |
Brandstoftank inhoud |
80 liter |
Onderstel & versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Banden |
205/65R16 |
Uitrusting en opties
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Interieur
Lendensteun |
standaard |
Boordcomputer |
standaard |
Verwante bussen: