Deze XL1 is een compacte 2-deurs auto welke wordt voortgestuwd door een vrij efficiënte 0.8 liter hybride dieselmotor. De 7-traps DSG-7 automaat maakt dat deze auto voor iedereen geschikt is. Standaard is deze prijzige XL1 coupé jammer genoeg voorzien van een vrij sobere uitrusting, met louter ABS en LED lampen.
Technische gegevens
Hybride diesel + elektromotor
Hybride |
Ja, plug-in hybride (PHEV) |
Elektromotor |
20 kW /
140 Nm
|
Batterijcapaciteit |
5,5 kWh
|
Batterij |
Li-ion
|
Cilinderinhoud |
800 cc (0.8 liter) |
Cilinders |
2 in lijn |
Kleppen |
8V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
140 Nm (bij toeren) |
Max. vermogen |
69 pk (bij toeren) |
|
51 kW |
Actieradius en zuinigheid
Energielabel |
A
|
CO2 Uitstoot |
21 g/km |
Max. snelheid |
160 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,7 sec. |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Maximale actieradius (NEDC) |
50 km
|
Actieradius snelweg (schatting) |
31 km
|
Informatie over de Volkswagen XL1 2014
Chassis
Max. Inzittenden |
2 |
Lengte |
3,89 m |
Breedte |
1,67 m |
Hoogte |
1,15 m |
Lege massa |
795 kg |
Kofferbakinhoud |
120 liter |
Brandstoftank inhoud |
10 liter |
Wegligging & aandrijving
Versnellingsbak |
7-traps DSG-7 automaat
|
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,22 m |
Draaicirkel |
m |
Maat velgen
voor
|
115/80R15 |
achter |
145/55R16 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Bandenspanningsensor |
standaard |
Comfort
Startknop |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Interieur
Leren stuur |
standaard |
GPS navigatie |
standaard |
Bluetooth |
standaard |
Buitenkant
Lichtmetalen velgen |
standaard |
LED koplampen |
standaard |