De Transit onderscheidt zich als een krachtige auto voorzien van een 130 pk 2-liter turbodieselmotor. Er is daarnaast gebruik gemaakt van een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen. Standaard is deze wagen jammer genoeg voorzien van een vrij kale uitrusting, met enkel keyless entry, stuurbekrachtiging en ABS.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.000 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
385 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
130 pk (bij 3.500 toeren) |
|
96 kW |
Rijbereik en milieu
Energielabel |
C
|
CO2 Emissies |
166 g/km |
Max. snelheid |
Onbekend |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Meer over de Ford Transit Custom L2H1 340 Ambiente 2016
Koetswerk
Zitplaatsen |
3 |
Lengte |
5,34 m |
Breedte |
1,99 m |
Hoogte |
1,98 m |
Lege massa |
1.825 kg |
Laadvermogen |
1.500 kg |
Max. toegestane massa |
3.325 kg |
Laadruimte |
6.830 liter |
Dieseltank |
80 liter |
Wegligging en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,30 m |
Draaicirkel |
12,8 m |
Bandenmaat |
215/65R16 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (TCS) |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Binnen
Middenarmsteun |
standaard |
Stuurwielbediening voor audio |
standaard |
Bluetooth |
standaard |
Boordcomputer |
standaard |
Buitenkant
Knipperlicht in buitenspiegels |
standaard |
Bestelwagens zoals de Ford Transit Custom L2H1 340 Ambiente