De basis van deze oude Japanse wagen bestaat uit de vrij plezierige 2-liter DiTD GLX dieselmotor met turbocharger met 100 pk van Mazda. In theorie behaalt deze wagen gemiddeld 1:20. Deze Japanse hatchback rijdt een nette 1196 km zonder bezoek aan een dieselpomp, ondanks de turbocharger. Men heeft gebruik gemaakt van een handgeschakelde versnellingsbak voorzien van 5 versnellingen. Standaard is deze auto helaas vrij basaal uitgerust met louter ABS, keyless entry en elektrische spiegels.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.998 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 |
Kleppen |
16V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
220 Nm (bij 1.800 toeren) |
Max. vermogen |
100 pk (bij 4.000 toeren) |
|
74 kW |
Prestaties en efficiëntie
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
152 g/km |
Topsnelheid |
185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
11,5 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,1 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,5 l/100 km |
Verbruik stad |
6,4 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1196 km
|
Gegevens over de Mazda 626 2.0 DiTD GLX 1998
Chassis
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
4,58 m |
Breedte |
1,71 m |
Hoogte |
1,43 m |
Ledig gewicht |
1.185 kg |
Draagvermogen |
610 kg |
Max. toegestane massa |
1.795 kg |
Kofferbakinhoud |
502 liter |
Tankinhoud |
64 liter |
Onderstel en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,61 m |
Draaicirkel |
10,4 m |
Maat velgen |
185/65R15 |
Standaard uitrusting en opties
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Zij-airbags |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Exterieur
Metallic lak |
optie |
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Hatchbacks in dezelfde klasse als de Mazda 626 2.0 DiTD GLX