Onder de motorkap van deze wagen bevindt zich een heel soepele 2.1 liter V4 CDI turbodieselmotor gemaakt door Daimler. Er is bovendien gebruik gemaakt van een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen. Mercedes-Benz heeft deze auto jammer genoeg redelijk karig uitgerust, met louter stuurbekrachtiging, ABS en keyless entry.
Gegevens per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.143 cc (2.1 liter) |
Cilinders |
V4 |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
250 Nm (bij 1.400 toeren) |
Max. vermogen |
95 pk (bij 3.800 toeren) |
|
70 kW |
Bereik en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
235 g/km |
Topsnelheid |
Onbekend |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Gegevens over de Mercedes-Benz Sprinter Double Cab WB1 210 CDI Economy 2012
Koetswerk
Stoelen |
6 |
Lengte |
5,25 m |
Breedte |
1,99 m |
Hoogte |
2,44 m |
Lege massa |
1.980 kg |
Draagvermogen |
820 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Kofferruimte |
4.700 liter |
Tankinhoud |
75 liter |
Wegligging en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,25 m |
Draaicirkel |
11,3 m |
Bandenmaat |
205/75R16 |
Standaard aanwezig
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Exterieur
Knipperlicht in buitenspiegels |
standaard |
Auto's vergelijkbaar met de Mercedes-Benz Sprinter Double Cab WB1 210 CDI Economy