Onder de motorkap van deze wagen zit een heel soepele 2-liter CDTi ecoFLEX turbodieselmotor van Opel welke gemiddeld een verbruik van maar 1:15 behaalt. In langzaam rijdend verkeer kan dit toenemen tot 1 op 12. De actieradius van deze auto beslaat in het beste geval een riante 1270 km zonder een bezoek aan een pomp.
Er is daarnaast gebruik gemaakt van een handmatige versnellingsbak voorzien van 6 versnellingen. Af fabriek is de Vivaro jammer genoeg voorzien van een vrij karige uitrusting, met alleen ABS, stuurbekrachtiging, comfortabele lederen bekleding, centrale vergrendeling en een start-stopsysteem.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.995 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
260 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
90 pk (bij 3.500 toeren) |
|
66 kW |
Rijbereik en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
180 g/km |
Topsnelheid |
150 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
19,0 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,9 l/100 km |
Verbruik stad |
8,6 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1270 km
|
Informatie over de Opel Vivaro Combi L2H1 2900 2.0 CDTi 90 ecoFLEX 2011
Chassis
Zitplaatsen |
9 |
Lengte |
5,18 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,98 m |
Ledig gewicht |
1.882 kg |
Laadvermogen |
1.173 kg |
Max. toegestane massa |
3.055 kg |
Kofferruimte |
2.154 liter |
Dieseltank |
90 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,50 m |
Draaicirkel |
13,2 m |
Velgen |
195/65R16 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Interieur
Lederen bekleding |
standaard |
Soortgelijke bussen: