Deze Duitse 4-deurs dubb. Cabine onderscheidt zich als een vrij solide wagen met een 90 pk 2-liter CDTi ecoFLEX turbodiesel, welke een gemiddelde van maar 1:15 behaalt. Bij een hoge constante snelheid verandert dit naar 1 op 17. Ondanks de turbo haalt deze forse Vivaro in het beste geval een kleine 1270 km zonder diesel te hoeven tanken.
De overbrenging verloopt via een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen. Standaard is deze omvangrijke Vivaro helaas voorzien van een vrij sobere uitrusting, met alleen ABS, start-stopsysteem, luxe lederen bekleding, stuurbekrachtiging en centrale vergrendeling.
Technische specificaties
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.995 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
260 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
90 pk (bij 3.500 toeren) |
|
66 kW |
Cijfers en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
180 g/km |
Max. snelheid |
145 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
19,0 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,9 l/100 km |
Verbruik stad |
8,6 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1270 km
|
Details over de Opel Vivaro Double Cab L1H1 2700 2.0 CDTi 90 ecoFLEX 2011
Koetswerk
Zitplaatsen |
6 |
Lengte |
4,78 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,96 m |
Lege massa |
1.785 kg |
Laadvermogen |
1.005 kg |
Max. toegestane massa |
2.790 kg |
Tankinhoud |
90 liter |
Onderstel & transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,10 m |
Draaicirkel |
11,8 m |
Banden |
195/65R16 |
Uitrusting & opties
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Elektronica
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Interieur
Lederen bekleding |
standaard |
Auto's zoals de Opel Vivaro Double Cab L1H1 2700 2.0 CDTi 90 ecoFLEX