Deze Vivaro is een forse 4-deurs wagen welke wordt aangedreven door een vrij solide 2-liter CDTi ecoFLEX dieselmotor met turbo. Als we de specificaties mogen geloven behaalt deze wagen gemiddeld genomen maar 1:15. Bij veel optrekken en afremmen kan dit veranderen naar 1 op 12. Ondanks de turbocharger haalt de Vivaro een flinke 1270 km zonder dat diesel tanken nodig is. De overbrenging verloopt via een handbak met 6 versnellingen. Daarnaast heeft deze zware 4-deurs bestelwagen standaard stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, start-stopsysteem en ABS.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.995 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
260 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
90 pk (bij 3.500 toeren) |
|
66 kW |
Prestaties & milieu
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
180 g/km |
Max. snelheid |
145 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
19,0 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,9 l/100 km |
Verbruik stad |
8,6 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1270 km
|
Meer over de Opel Vivaro L1H1 2700 2.0 CDTi 90 ecoFLEX Selection 2011
Chassis
Max. Inzittenden |
3 |
Lengte |
4,78 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,96 m |
Lege massa |
1.685 kg |
Draagvermogen |
1.105 kg |
Max. toegestane massa |
2.790 kg |
Kofferbak |
5.000 liter |
Tankinhoud |
90 liter |
Wegligging en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,10 m |
Draaicirkel |
11,8 m |
Maat banden |
195/65R16 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Binnenkant
Lederen bekleding |
standaard |
Verwante bestelwagens: