Onder de motorkap van deze auto bevindt zich een heel fatsoenlijke 1.4 liter benzinemotor van Rover. Er is bovendien gebruik gemaakt van een handbak met 5 versnellingen.
Gegevens per onderdeel
Benzinemotor
Cilinderinhoud |
1.396 cc (1.4 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Inspuiting |
injectie |
Katalysator |
ja
|
Max. koppel |
122 Nm (bij 4.000 toeren) |
Max. vermogen |
92 pk (bij 6.250 toeren) |
|
68 kW |
Prestaties en efficiëntie
Max. snelheid |
169 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,4 sec. |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Gegevens over de Rover 200-serie 214 GSi 1990
Koetswerk
Zitplaatsen |
5 |
Lengte |
4,22 m |
Breedte |
1,68 m |
Hoogte |
1,40 m |
Massa rijklaar |
1.045 kg |
Laadvermogen |
455 kg |
Max. toegestane massa |
1.500 kg |
Kofferbak |
1.209 liter |
Benzinetank |
55 liter |
Wegligging & versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,55 m |
Draaicirkel |
10,2 m |
Banden |
175/65TR14 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
Airbag (bestuurder) |
optie |
Andere hatchbacks: