Onder de motorkap van deze Britse 5-deurs hatchback bevindt zich een heel solide 1.4 liter benzinemotor. Men heeft bovendien de keus gemaakt voor een handbak met 5 versnellingen. Af fabriek is deze wagen voorzien van een vrij basale uitrusting met enkel centrale vergrendeling en stuurbekrachtiging. Optioneel kon de 200-serie worden voorzien van een schuifdak.
Gegevens per onderdeel
Benzinemotor
Cilinderinhoud |
1.396 cc (1.4 liter) |
Cilinders |
4 |
Kleppen |
16V DOHC |
Inspuiting |
multipoint injectie (MPI) |
Katalysator |
ja
|
Max. koppel |
127 Nm (bij 5.000 toeren) |
Max. vermogen |
103 pk (bij 6.000 toeren) |
|
76 kW |
Cijfers en zuinigheid
Topsnelheid |
175 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
10,1 sec. |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Rover 200-serie 214 Si Details
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,22 m |
Breedte |
1,68 m |
Hoogte |
1,40 m |
Lege massa |
1.065 kg |
Laadvermogen |
485 kg |
Max. toegestane massa |
1.550 kg |
Kofferbak |
1.209 liter |
Brandstoftank inhoud |
55 liter |
Onderstel & transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,55 m |
Draaicirkel |
10,2 m |
Maat banden |
175/65TR14 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
Airbag (bestuurder) |
optie |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Uiterlijk
Schuif of kanteldak |
optie |
Metallic lak |
optie |
Soortgelijke hatchbacks: